funkcjonalność sklepu kqs.store - opis

Funkcjonalność sklepu KQS.store

Poznaj najważniejsze zalety posiadania sklepu internetowego KQS.store i sprawdź jego funkcjonalność. Przeczytaj o możliwościach sklepu internetowego

Integracje sklepu

Integracja sklepu to jeden z czynników który bardzo usprawnia zarządzanie sklepem internetowym, wymiana danych między firmą kurierską czy też systemem płatności to już obecnie standard w sklepach e-commerce.

Integracje z kurierami

Oprogramowanie sklepu zintegrowane jest bezpośrednio z firmami kurierskimi:

  • DHL
  • GLS
  • UPS
  • DPD

oraz przez pośredników którzy mają w swojej ofercie pozostałe firmy kurierskie :

  • Globkurier.pl
  • Korporacjakurierska.pl
  • Furgonetka.pl

Oprogramowanie sklepu posiada też integrację z:

  • Inpost Paczkomaty 24/7
  • Elektroniczny Nadawca Poczta Polska
  • Paczka w RUCHU

Integracje z systemem płatności on-line

Kolejne ważne integracje to systemy płatności w sklepie które ułatwiają klientowi zapłatę za zakupione produkty oraz skracają czas realizacji zamówienia. Oprogramowanie sklepu jest zintegrowane z systemami płatności on-line:

  • PayU
  • Dotpay
  • Przelewy24
  • Blue Media
  • tPay
  • PayPal
  • PayByNet
  • Moneybookers
  • PayLane
  • iMoje

Integracje z systemem ratalnym

Dodatkowym atutem jest też integracja z systemami ratalnymi:

  • mBank mRaty
  • PlatformaRatalna.pl ( iRaty oraz i-Leasing )
  • eRaty Santander Consumer Bank
  • Credit Agricole Raty
  • Sofort
  • FerBuy

Integracje z porównywarkami cen

W przypadku porównywarek cenowych, oprogramowanie posiada automatyczną integrację z porównywarkami:

  • nokaut.pl
  • skapiec.pl
  • ceneo.pl
  • okazje.info.pl
  • oraz z Zakupy Google ( Google Merchant Center )

dzięki czemu w szybki sposób można wyeksportować listę produktów do dowolnej porównywarki.

Integracja z systemem księgowym

Integrację z księgowością internetową zapewnia wbudowana integracja z iFirma dzięki czemu w szybki sposób wystawisz faktury za pośrednictwem serwisu iFirma.pl. Możliwe jest wystawienie faktur krajowych, eksportu oraz WDT ( wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów ).

Integracja z iFirma nie jest jednak konieczna, oprogramowanie sklepu zawiera wbudowany prosty mechanizm do wystawiania faktur ( faktur pro-forma i faktur VAT ) oraz posiada możliwość generowania dokumentów PZ i WZ

Integracja z smsAPI

Integracja z smsAPI umożliwi wysyłanie wiadomości SMS dotyczących statusu zamówienia ( przyjęcie do realizacji zamówienia, wysyłka zamówienia, odrzucenie zamówienia, kompletowanie zamówienia, przypomnienie o zamówieniu ).

Integracja z Google

Integracja z Google umożliwia zbieranie statystyk oraz danych dotyczących zachowania użytkowników na sklepie. Wygenerowany kod śledzenia należy uzupełnić w dziale integracji z Google gdzie można też aktywować moduł Ecommerce oraz tagi remarketingowe.

Integracja z Google Merchant Center

Integracja z google to nie tylko statystyki, dzięki plikowi wymiany XML możemy podłączyć swoje produkty do reklam sponsorowanych w Google AdWords

Aktywacja modułu Opinii konsumenckich, pozwoli na zbieranie opinii użytkowników na temat obsługi i realizacji zamówienia złożonego w sklepie. Pole ze zgodą na otrzymanie ankiety od google pojawia się klientowi dopiero w momencie złożenia zamówienia i to klient wyraża ( lub nie ) chęć otrzymania tej ankiety.

Ceny w sklepie

Oprogramowanie sklepu ma możliwość przypisania do produktu wielu cen. W konfiguracji sklepu ustawiamy czy podane w sklepie ceny będą cenami netto czy brutto oraz możemy włączyć widoczność cen w postaci ceny netto i brutto.

Stawka VAT

Domyślną stawkę podatkową (23% ) możemy sobie zmienić dla wszystkich produktów lub w każdym produkcie stawkę należy wpisać samemu. Wyliczanie podatku od ceny netto lub ceny brutto też jest możliwe do zmiany w zależności od potrzeb.

Poziomy cenowe

Ceny produktu możemy uzupełniać dodając produkt. Do każdego produktu mamy możliwość przypisania aż 12 różnych cen:

  • Cena detal
  • Cena hurt
  • oraz 10 dodatkowych poziomów cen.

Dodatkowo do każdego produktu możliwe jest uzupełnienie ceny zakupu która obliczy ceny sprzedaży wg ustawionej marzy dla poszczególnych cen.

Nazwy poziomów możemy sobie zdefiniować w konfiguracji sklepu a dodatkowo do każdego poziomu możemy automatycznie dopisać marżę która doliczy się do wcześniej ustawionej ceny zakupu ( bez konieczności ręcznego uzupełniania cen dla wszystkich poziomów ).

Promocje

Do każdego produktu można przypisać cenę promocyjną oraz aktywować jej wyłączenie w określonym czasie ( konkretna data i godzina ).

Gradacja ceny

W zależności od potrzeb, możemy ustawić cenę gradacyjną która będzie obniżała cenę produktu w zależności od ilości kupowanych sztuk przez klienta. Ceny gradacyjne możliwe są do ustawienia na każdym poziomie cenowym.

W konfiguracji sklepu mamy możliwość włączenia opcji szybkiej edycji cen hurtowych oraz edycji gradacji, dzięki czemu bez potrzeby wchodzenia w produkty mamy możliwość zmiany tych cen na liście produktów co znacząco ułatwia zarządzanie cenami.

Ukrywanie ceny

W przypadku gdy nie chcemy w sklepie pokazywać cen produktów, możemy je ukryć i wyświetlić tylko dla zarejestrowanych klientów którzy są zalogowani.

Magazyn PZ i WZ

Oprogramowanie sklepu ma możliwość tworzenia dokumentów PZ ( przyjęcie zewnętrzne ) oraz WZ ( wydanie zewnętrzne ) na podstawie wprowadzonych produktów.

W przypadku PZ możemy wybierać dostawcę, wprowadzać numer zamówienia oraz datę i numer FV dostawy. Tak dodawane PZ mogą nam zaktualizować stany magazynowe produktów dostępnych w sklepie oraz aktywne zaopatrzenia.

Zaopatrzenie

Zaopatrzenie możemy tworzyć na podstawie magazynu gdzie w czytelny sposób pojawią się produkty których brakuje lub będzie brakowało na stanie.

WZ odwrotnie do PZ – zabierze ze stanów magazynowych odpowiednie ilości sztuk.

Stany magazynowe

Nie trzeba jednak korzystać z PZ oraz WZ by dodac lub usunąć stany magazynowe w sklepie. W prosty sposób możemy to wykonać edytując dany produkt i zmienić mu ręcznie stan magazynu lub w dziale Magazyn – dodać lub usunąć odpowiednią ilość sztuk.

Magazyn umożliwia też zarządzanie produktami które posiadają różne warianty ( kolory, rozmiary itp. ), gdzie dla każdej kombinacji produktu ( kolor i rozmiar ) możemy wprowadzić określoną ilość na stan magazynu.

Oprogramowanie sklepu nie musi korzystać w opcji magazynu, można sprzedawać produkty bez wprowadzonych stanów magazynowych.

Faktury i paragon

Oprogramowanie sklepu posiada wbudowaną możliwość generowania faktur do złożonych zamówień. Numeracja faktur może być automatyczna lub własna wg ustawionego schematu. Do każdej wystawionej faktury możemy dodać uwagi które na fakturze się pojawią.

Faktury i paragon

Wystawiona faktura może być tez w języku angielskim, a wyliczenie podatku VAT może być od cen netto lub brutto. Faktury generowane są do pliku PDF, a szablon faktury znajduje się w konfiguracji sklepu ( szablon html ) - możliwy do edycji oraz zmian.

Własne szablony faktur

Możliwe jest ustawienie własnego szablonu do:

  • Szablonu faktury
  • Szablonu faktury korygującej
  • Szablonu rachunku
  • Szablonu PZ ( Przyjęcie magazynowe )
  • Szablonu WZ ( Wydanie magazynowe )

Faktury pro-forma

Faktury pro-forma mogą być wysyłane do klientów automatycznie z wiadomością potwierdzającą zamówienie.

Faktura korygująca

Oprogramowanie sklepu posiada możliwość wystawienia faktury korygującej

Faktura korygująca

Domyslny dokument sprzedaży

W zależności od branży oraz rodzaju klientów, możliwe jest ustawienie domyślnego dokumentu sprzedaży jako Paragon lub Faktura. Wybór lub zmiana dokumentu sprzedaży będzie przez klienta możliwa w procesie składania zamówienia ( w koszyku ).

Domyslny dokument sprzedaży

Koszty przesyłki na fakturze

W konfiguracji sklepu jest możliwe umieszczenie kosztów przesyłki na wystawionej fakturze oraz mamy możliwość podania stawki podatkowej dla kosztów przesyłki [ % ]

VAT 0%

Dla klientów zagranicznych , możliwe jest wyświetlenie pola NIP EU ( VAT 0% ) w którym stawka podatkowa będzie wynosiła 0%.

Klienta do tej stawki podatkowej przypisać można tylko ręcznie podczas edycji konta klienta w konfiguracji sklepu. Klient należący do tej stawki podatkowej, będzie mógł kupować produkty ze stawką VAT=0%

Produkty

Dodawanie produktów odbywa się w panelu administratora sklepu. Dodawanie produktów podzielone jest na kilka sekcji w których nie ma obowiązku uzupełniania ich wszystkich.

Produkt w wielu kategoriach

Produkt może znajdować się w wielu kategoriach oraz nie ma limitów ilości przypisania produktu do kategorii.

Produkt w wielu kategoriach

Cena produktu

Cena produktu jest do uzupełnienia w sposób ręczny lub automatyczny ( na podstawie wpisanej ceny zakupu oraz uzupełnionych marż dla poziomów cenowych ).

Cena produktu

Stan magazynowy

Stan magazynowy, wagi, wielkość produktu, stawka podatku VAT, jednostka miary, opakowanie zbiorcze są dodatkowymi parametrami opisującymi produktu. Uzupełnienie gabarytów w produkcie ( wysokość, szerokość, długość ) pozwala na automatyczne wyliczenie kosztów przesyłki wg. wcześniej wprowadzonych form wysyłek. Oprogramowanie sklepu samo wyliczy sumę rozmiarów oraz wagi i dopasuje odpowiednią formę przesyłki dla danego zamówienia.

Widocznośc produktu

Mamy możliwość włączenia produktu by był widoczny dla kupujących oraz czy ma być wyświetlany na stronie głównej.

Widocznośc produktu

Produkt archiwalny

Dodatkowo w przypadku produktów które nie są już dostępne, mamy możliwość pozostawienia ich w sklepie oraz oznaczenia ich jako Produkt Archiwalny ( zamiast ceny przy produkcie pojawi się informacja że produkt jest archiwalny ), bez możliwości kupna.

Produkt w pliku XML

Każdy produkt możemy przypisać do pliku XML który generowany jest dla porównywarek cenowych ( ceneo, nokaut, skąpiec ) oraz do pliku xml Google Merchant.

Produkt w podpowiedziach wyszukiwarki

Produkt możemy też wykluczyć z pojawiania się w podpowiedziach wbudowanej wyszukiwarki sklepu. Podpowiedzi w wyszukiwarce to pojawiające się nazwy produktów ( i/lub kategorii ) po wpisaniu min. 3 znaków w polu wyszukiwarki.

Bezpłatna dostawa produktu

Niezależnie od wprowadzonych form przesyłek i kosztów dostawy, możemy dowolny produkt oznaczyć bezpłatną dostawą i koszty przesyłki nie naliczą się klientowi w koszyku.

Producent

Produkt możemy przypisać do dowolnego producenta którego wprowadziliśmy do sklepu oraz ustawić kod producenta, kod kreskowy, kod PLU oraz okres gwarancji producenta.

Kody produktu

Kody produktu możemy posiadać wg. swoich oznaczeń lub oznaczeń dostawcy i są na to przeznaczone osobne pola.

Zdjęcia produktu

Do produktu możemy dodać nieograniczoną ilość zdjęć, ważne jest by zdjęcia nie były większe niż ( 2-3 MB ) a format pliku jest dowolny ( jpg, png, gif ) choć zaleca się stosowanie pliku jpg o stopniu konwersji ok 60-70%

Zdjęcia produktu

Opisy produktu

Aż 4 opisy produktu umożliwią indywidualne ich rozmieszczenie na stronie produktowej. Opis produktu to główny opis, pozostałe opisy ( Opis Produktu #2, Opis Produktu #3 ) to dodatkowe opisy które można wykorzystać w sklepie.

Krótki opis produktu można wyświetlić dodatkowo na liście produktów w dowolnej kategorii co może być dodatkową informacją uzupełniającą nazwę produktu.

META description

META tagi – czyli informacje opisujące dany produkt. Uzupełnienie pola META – Krótki opis dla wyszukiwarek internetowych ma bardzo duży wpływ jeśli chodzi o pozycjonowanie oraz optymalizację SEO. Opis powinien zawierać od 155-170 znaków ze spacją oraz być unikalny w całym sklepie.

Uzupełnienie pola META – Słowa kluczowe dla wyszukiwarek internetowych są już mało istotne z punktu SEO, ale pomocne przy tworzeniu podpowiedzi w wyszukiwarce produktów wbudowanej w sklep. Na podstawie wprowadzonych słów kluczowych ( oprócz nazwy produktu ) będzie możliwe wyświetlenie danego produktu w podpowiedziach wyszukiwarki po wpisaniu odpowiedniego słowa.

pola META – Słowa kluczowe dla wyszukiwarek internetowych

Cechy produktu

Cechy produktu to dobra alternatywa opisu którą można przedstawić w postaci tabelki z najważniejszymi parametrami jako specyfikację produktu. Odpowiednie dodanie opcji oraz przyporządkowanym im wartości, stworzy czytelną tabelkę z informacjami które wprowadzimy.

Cechy produktu mogą być podstawowe lub dodatkowe i mogą się znajdować w innym miejscu na karcie produktu. Przypisanie opcji co dechy podstawowej odbywa znajduje się podczas dodawania opcji.

  • Opcja cechy – to nazwa np.: Typ matrycy
  • Wartość cechy – to wartość opcji np.: IPS

Dodając cechę do produktu możemy wyświetlić w tabelce odpowiednie parametry produktu wg wcześniej dodanych opcji oraz wartości np.:

  • Typ matrycy : IPS

Dodawanie opcji cechy

Cechy produktu filtry

Opcje cechy mają wiele możliwości w sklepie internetowym. Opcję można dodawać w większych ilościach w jednym polu. Możliwe jest dodanie do opcji krótkiego opisu który może się pojawić na stronie produktu przy danej opcji.

Dodaną opcję możemy wyświetlić w zaawansowanej wyszukiwarce w sklepie ( wyszukiwarka szczegółowa ).

Jeśli opcje dodajemy w postaci liczb oraz korzystamy z modułu filtracji w katalogu, możemy wtedy wyświetlić wartości opcji w formie zakresu ( liczby od – do ). Możliwe jest zaznaczenie kategorii w której dana opcja pojawi się jako filtr w katalogu ( i możliwe będzie filtrowanie produktów wg dodanych wartości )

Podczas dodawania opcji, możemy ustawić czy dana opcja jest cechą podstawową.

Wybrane opcje cechy możemy też wyświetlić przy produktach w katalogu ( na liście produktów w dowolnej kategorii ) - żeby aktywować to pole należy ustawić opcję w konfiguracji sklepu : Włącz wyświetlanie wybranych cech w katalogu.

Po dodaniu opcji, na liście wszystkich opcji będzie dostepna mozliwość ustawienia im kolejności wyświetlania.

Cechy produktu filtry opcje wartości

Dodatkowe funkcje cechy

W konfiguracji sklepu mamy możliwość ustawień dodatkowych jeśli chodzi o cechy:

  • Kolejność filtrów (cena, producent, cechy, atrybuty)
  • Włącz dziedziczenie filtrów w podkategoriach
  • Zmniejsz zakres cenowy na podstawie wybranych filtrów

Dodawanie wartości cechy

 

Dodawanie wartości do cech odbywa się pojedyńczo a przy każdej wartości mamy możliwość ustawienia jej kolejności wyświetlania.

Kopiowanie cech

Dodane cechy do produktu możemy w prosty sposób skopiować do kolejnego produktu o ile posiada takie same lub podobne cechy. Przyśpieszy to dodawanie cech do produktów – wystarczy skopiować dodane cechy z produktu żródłowego do produktu w którym chcemy by pojawiły się te same cechy. Po skopiowaniu cech, możemy w prosty sposób edytowac i zmienić wartości.

Grupy cech

Oprogramowanie sklepu ma możliwość tworzenia grupy cech. Są to opcje o podobnych lub uzupełniających się informacjach specyfikacji produktu. Tworzenie grup cech ułatwia zarządzanie cechami przy produktach oraz grupuje odpowiednio cechy na stronie produktowej.

Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis
Wkrótce pełny opis