Aktualności »
Dropshipping - sprzedawaj przedmioty, których nie posiadasz!

Z tego sposobu korzystają zarówno duże marki, firmy a niektóre osoby prywatne wręcz bazują na nim, prowadząc sklepy internetowe bez towaru. Dropshipping daje bardzo wiele możliwości i plusów, które warto wykorzystać. W dalszej części zaprezentujemy czym jest dropshipping, jak funkcjonuje, jakie niesie ze sobą korzyści oraz podpowiadamy czy warto korzystać z tego modelu sprzedaży i jak budować na niej sklep internetowy.

Czym jest dropshipping? Jak działa?



Dropshipping to model sprzedaży, który polega na znajdowaniu klienta, przyjmowaniu zamówienia i zleceniu jego wykonania za niższą kwotę podwykonawcy. W ten sposób skupiamy się jedynie na sprzedaży produktu i zleceniu wykonania realizacji bez fizycznego kupowania przedmiotów, magazynowania ich i wysłania do klienta. W takim modelu biznesowym po przyjęciu zamówienia i przekazaniu jego realizacji to bezpośrednio hurtownia pakuje i wysyła do klienta dany towar. Dropshipping dzięki takiemu mechanizmowi działania staje się coraz bardziej popularny i zyskuje wielu zwolenników. Posiada też wiele plusów i praktycznie niewiele minusów. Dropshipping możemy stosować w najróżniejszych branżach oraz przy różnym modelu biznesowym prowadzenia naszego sklepu Jest on przydatny zarówno jako dodatkowa opcja w celu zmniejszenia kosztów, jak i podstawowy system sprzedaży oraz prowadzenia sklepu. Dropshipping wymaga znajomości danej branży i świetnego poruszania się po internecie w celu wyszukiwania zarówno klientów, jak i podwykonawców. Zysk generujemy dzięki sprzedaży towaru i tańszym zleceniu wykonania wysyłki do klienta, gdzie różnica jest czystym zyskiem dla nas.

Korzyści i plusy



Dropshipping jest korzystny pod wieloma względami. Pierwszy z nich to fakt, iż aby prowadzić swój własny sklep internetowy nie musimy posiadać dużych środków pieniężnych na start biznesu. Do sprzedaży w ten sposób wystarczy jedynie komputer i poświęcony czas na wyszukiwanie klientów oraz wykonawców i ich łączenie. Praktycznie zarabianie w taki sposób możemy rozpocząć bez jakiegokolwiek budżetu od zupełnego “0”. Dropshipping jest również legalny i nie jest zakazywany na portalach sprzedażowych. Dużym plusem jest szeroki rynek zarówno osób kupujących, jak i hurtowni oraz podwykonawców. Dzięki temu możemy z łatwością odnajdywać samych klientów i hurtownie oferujące bardzo niskie ceny. Kolejnym plusem jest fakt zaopatrywania się w dużych hurtowniach czy sklepach, które oferują bardzo niskie ceny, czy darmową przesyłkę. Firmy takie mają dużo większe możliwości negocjowania cen z producentami czy firmami kurierskimi. Samodzielnie nie bylibyśmy w stanie wynegocjować tańszej przesyłki czy niższej ceny roweru. Dzięki temu możemy oferować nasze przedmioty w atrakcyjnych cenach. Dropshipping jest również bardzo korzystny, gdyż nie musimy samodzielnie kupować przedmiotów oraz ich magazynować. Nie będziemy musieli zatem samodzielnie wynajmować magazynu czy tworzyć siedziby firmy. Handlować w taki sposób możemy zdalnie — np. podróżując po świecie.

Dropshipping jest również doskonałym sposobem, gdy prowadzimy tradycyjny sklep online i samodzielnie magazynujemy towary. W ten sposób możemy sprzedawać np. duże gabarytowo sprzęty, które są problematyczne przechowywaniu lub drogie przedmioty, gdy obawiamy się, że je zakupimy, a nie będziemy potrafili ich sprzedać. Jest to bardzo duże ułatwienie w prowadzeniu biznesu.

Jak stworzyć sklep internetowy w modelu dropshippingu?



Tworzenie sklepu internetowego w modelu dropshippingu jest bardzo proste i nie wymaga ono od nas tyle wysiłku co stworzenie typowego sklepu online. Pierwszym krokiem jest stworzenie samego modułu sprzedażowego. W tym celu możemy oferować towary na portalach aukcyjnych takich jak np. allegro lub możemy założyć własny sklep internetowy. Zadania tego dokonać np. w kreatorach witryn lub zamawiając usługę u agencji marketingowej. Druga opcja będzie wymagała również samodzielnej reklamy, aby pozyskać klientów na nasze towary np. na Facebooku lub w Google. Sprzedawanie produktów na portalach sprzedażowych wiązać się będzie jedynie z opłacaniem prowizji od sprzedaży, która zazwyczaj wynosi kilka procent. Założenie sklepu online w kreatorze to koszt kilkudziesięciu złotych lub miesięcznego abonamentu. Zamówienie sklepu w agencji informatycznej lub marketingowej to koszt od kilkuset złotych nawet od kilku tysięcy. Wykonanie tego sklepu na zamówienie jest zalecane, gdy chcemy działać na większą skalę.

Gdy mamy już założony sklep internetowy, możemy przejść do samego dropshippingu. W myśl tego modelu sprzedaży wystawiamy w swoim sklepie produkty, które chcemy sprzedawać i mamy już wstępny plan na zlecenie ich dostarczenia.

Porada: Nigdy nie należy sprzedawać produktu bez przynajmniej wstępnego planu dostarczenia roweru czy piórnika do klienta. Wiązać może się to z tym iż nie znajdziemy podwykonawcy i stracimy na danej transakcji lub będziemy musieli ją odwoływać.

Warto zdecydować się na sprzedaż danych produktów lub działanie w danej branży jeśli się na niej znamy. Znacznie ułatwi to proces sprzedaży, a w miarę rozwijania biznesu będziemy mogli oferować inne usługi. Oprócz wystawiania przedmiotów na sprzedaż powinniśmy również reklamować swoją ofertę np. w Social Mediach czy w wyszukiwarce Google i pozyskiwać klientów na nasze produkty. Ceny powinniśmy ustawić w ten sposób, aby były one wyższe niż te panujące np. w hurtowni czy w innym sklepie. Gdy otrzymamy zlecenie, a klient kupi nasz produkt, powinniśmy zamówić taki przedmiot u podwykonawcy i podać dane odbioru klienta, który kupił od nas taki przedmiot.

Wiadomość z dnia: 09-04-2019
Zmiana wyglądu strony - lepsza nawigacja i funkcjonalność

Ograniczyliśmy ilość informacji do minimum oraz zredukowaliśmy zakres wykonwyanych usług. Aktualnie oferujemy tylko tworzenie szablonów graficznych do oprogramowania sklepu KQS.store oraz kodowanie szablonów z templatek i z projektów dostarczonych przez klienta.

Dalej zajmujemy się zmianami oraz usprawnieniami Państwa sklepów tym bardziej wprowadzaniem nowych funkcjonalności w oprogramowanie.

W skład Naszych popularnych dodatków do sklepu KQS zostają:
  • Automatyczny kod rabatowy po zapisaniu się do newslettera
  • Średnia ocena w formie gwiazdek oraz zamiana domyślnego systemu dodawania opinii na gwiazdki
  • Rich Snippet - wyniki rozszerzone dla produktu
  • MegaMENU - jako dodatkowe menu w sklepie z widocznością do 3 poziomu kategorii
  • Indywidualny szablon komunikatów e-mail
  • Wykonanie aktualizacji oprogramowania sklepu
  • Instalacja certyfikatu SSL na serwerze klienta
  • Przeniesienie sklepu na inny serwer
Zmieniliśmy też system pomocy technicznej, od teraz można zamówić opiekę informatyczną w abonamencie na 12 miesięcy. Szczególnie zalecane dla osób które już nie są w stanie sobie same poradzić z wprowadzeniem zmian czy wykonaniem aktualizacji oprogramowania KQS.store - a przecież ktoś to może wykonać szybciej i taniej.

Wiadomość z dnia: 03-03-2019
ShopGold jako alternatywa dla sklepu KQS.store

Oprogramowanie ShopGold jest coraz bardziej popularne na rynku ze względu większą funkcjonalność niż ma to miejsce w oprogramowaniu KQS.store - ale czy na pewno to oprogramowanie jest dla Ciebie?

Wiele właścicieli sklepów nie wykorzystuje w pełni możliwości jakie mu daje oprogramowanie sklepu z wielu powodów:
  • brak wiedzy w zakresie działania poszczególnych elementów
  • minimalizowanie informacji i modułów które niekorzystnie mogą wpływać na czytelność
  • brak czasu na zarządzanie i wykonywanie zmian w poszczególnych produktach
  • lub po prostu zasada działania danego modułu mu się nie podoba

Dlatego podejmują decyzję o zmianie systemu sprzedaży swoich produktów na inny, często emocje stanowią tutaj najważniejszy czynnik w przypadku gdy istotne dla klienta zmiany w oprogramowaniu nie są wprowadzane przez dłuższy czas.

Jedyną najbliższą alternatywą dla sklepu KQS jest oprogramowanie ShopGold które oparte jest na byłym systemie osCommerce. Oprogramowanie ShopGold zdobywa coraz większe zainteresowanie na rynku e-commerce właśnie ze względu na cenę oraz bogatą funkcjonalność - podobną bardzo do oprogramowania KQS.store z tą różnicą, że po instalacji oprogramowania ShopGold mamy do dyspozycji kilka darmowych szablonów graficznych bez żadnych opłat.

Czestotliwość wprowadzania nowosci  i zmian w sklepie ShopGold jest większa niż w przypadku sklepu KQS.store, ale biorąc pod uwagę ilość usprawnień to w sumie jest to na podobnym poziomie. Pewne funkcjonalności sklepu które od dawna były już w oprogramowaniu KQS.store, dopiero niedawno się pojawiły w ShopGold - i na odwrót...coś co ShopGold ma już od dawna, to KQS dopiero wprowadził.

Co więc jest takiego, że na ShopGold przechodzi coraz więcej sklepów? Decydują o tym na prawdę drobnostki w usprawnieniach oprogramowania jak np.:
  • możliwość ustawienia indywidualnego meta Title dla produktu ( niezależnego od nazwy produktu )
  • możliwość ustawienia produkty by występował on tylko jako akcesorium
  • ustawienie widoczności produktu dla dowolnej grupy docelowej
  • ustawienie kolejności wyświetlania produktu
  • możliwość ustawienia indywidualnego kosztu wysyłki dla pojedyńczego produktu ( produkt nietypowy )
  • możliwosć ustawienia kolejności zdjęć w galerii oraz różne znaczniki alt dla poszczególnych zdjęć w galerii
  • ustawienie ( wskazanie ) linku kanonicznego dla dowolnego produktu
  • możliwość prostego osadzenia filmu do produktu ( z youtube lub z pliku FLV i MP4 )
  • tworzenie zestawu produktów
  • proste dodanie systemów śledzących które przekazują wiecej danych klienta
  • możliwość logowania przez facebook
  • możliwość wyświetlenia klientowi w koszyku produktów podobnych lub akcesorii ( które mogą mu się przydać do zamawianego produktu )

To jedne z większych różnic a raczej braków w oprogramowaniu KQS.store więc jeśli nie są one dla Ciebie tak istotne, to nie sensu przenosić się na oprogramowanie ShopGold.

Oprogramowanie ShopGold ma też większe możliwości jesli chodzi o indywidualne ustawienia graficzne. Oprogramowanie sklepu działa na zasadzie plików templatki które można sobie zmieniac oraz dopisywać indywidualne moduły ( wymagana znajomość języka html+css oraz php ). Tak przygotowane templatki można bez problemu kopiować pomiędzy sklepami bez obawy o poprawność działania ( wystarczy skopiować pliki templatki z serwera ftp oraz wgrać je na drugi sklep ).

Należy też pamiętać o bardzo ważnej kwestii - oprogramowania działające na licencji lub w systemie SAAS ( abonament miesięczny ) nigdy nie będą dedykowanymi sklepami. A dedykowane rozwiązania kosztują nawet 100 czy 200 tyś złotych, więc za ułamek tej ceny możemy posiadać na prawdę bardzo dobry "kombajn" do prowadzenia sklepu ineternetowego.







Wiadomość z dnia: 03-03-2019
Strona: [1] / 1